Byzmag

 Ondřej Holbík

Máte rádi dárky? A věděli jste, že můžete obdarovávat své milované nejen v den narozenin a na Vánoce? Stačí, když u Fashion in the box koupíte pro milovanou osobu voucher a ona bude dostávat dárky, rozumějte značkové oblečení, v pravidelných intervalech. To je perfektně dávkované překvapení, co myslíte? Seznamte se s jedním ze zakladatelů projektu Ondřejem Holbíkem, který vám o tom všem poví víc.

O co vlastně jde ve Fashion in the box?

Dá se říci, že fungujeme na principu amerického LootCrate, akorát s dámským značkovým oblečením.

Tedy, naše zákaznice si objedná předplatné dle svého stylu a preferencí, vyplní několik informací o sobě a každý měsíc jí přijde luxusní dárková krabice se třemi kusy značkového módního oblečení, sladěného módní stylistkou.

S krabicí jí nechodí jen oblečení, ale také emoce jako napětí, očekávání a radost – nikdy totiž přesně neví, co jí v krabici přijde. Zná jen značky, které v balíčku jsou – zbytek je překvapení.

Samozřejmostí je Záruka spokojenosti – pokud zákaznice z jakéhokoli důvodu nebude s oblečením spokojená, vždy jí ho vyměníme za jiné.

Mluvíte o zákaznicích, co ale zákazníci? Nepomýšleli jste také zacílit na pány?

Aktuálně na pány cílíme formou možnosti pořídit super dárek pro jejich drahé polovičky. Do budoucna máme v plánu vytvořit podobnou službu, jako je Fashion in the Box, také pro pány, samozřejmě s trochu pozměněným konceptem a jelikož se nás na to spousta pánů také už ptá, hrubý návrh této služby již máme načrtnutý J.

V čí hlavě se idea Fashion in the Box zrodila?

Samotná idea Fashion in the Box se zrodila v mé hlavě. Začalo to, když jsme s jedním z mých společníků ve FITB, Michalem Hoffmannem, byli na startupovém summitu v pražském Kongresovém centru. Právě tam jsem narazil na projekt Pivní zásilka a velmi mě zaujal jejich business model. Od té chvíle jsem stále přemýšlel nad projektem, na který by se tento business model dal použít. Americký Loot Crate jsem samozřejmě znal a v jednu chvíli mi docvaklo skvělé propojení tohoto business modelu a toho, že většina žen miluje módu, oblečení - hlavně to značkové, ráda dostává dárky a spousta z nich miluje i emoce které prožívá při překvapení.

Jaký je váš tým lidí?

Ve firmě jsme 3 společníci – Já zastávám pozici CEO a zároveň zajišťuji obchodní stránku projektu. Kamarád Roman Drnovec je velmi kreativní člověk - mimo jiné se stará o produkci, realizaci a marketing, na kterém se v takto rané fázi podílíme všichni. A poslední společník je můj kamarád už od střední školy – Michal Hoffmann. Michal má na starosti komunikaci se zákazníky a klientský servis. Toto je jádro projektu. Dále spolupracujeme s velmi šikovnou fotografkou Danielou Smržovou, fotky u nás na webu jsou její práce. Modelky, které nás od začátku podporují - zpěvačka Christina Delaney, zpěvačka a herečka Eva Burešová a modelka Alice Klinkeová. V budoucnu plánujeme více zapracovat na našem blogu, který pro nás již začala psát Bára Hrubanová. Velmi důležitou součástí celého procesu je také náš dodavatel.

Jaká je vaše strategie? 

Fungujeme teprve krátce, takže spoustu věcí testujeme a zkoušíme, co funguje. Naším plánem pro začátek je získávat zákaznice skrze reklamu na sociálních sítích a PR. Tyto kanály se nám zatím osvědčily nejlépe. Další z velmi účinných kanálů jsou pro nás youtuberky, se kterými plánujeme v budoucnu spolupracovat ještě více. Zkoušíme i nějaké formy offline reklamy, zatím se příliš neosvědčila. Na léto plánujeme několik akcí, happeningů, ze kterých chceme udělat show s oblečením zdarma, modelkami atd… ale na to si ještě počkejte, až bude venku aspoň 25 stupňů ( smích ). Ve finále budou samozřejmě nejlépe fungovat reference na základě spokojenosti zákaznic. Pokud dokážeme uspokojit všechny jejich představy, věřím, že zákaznice budou rychle přibývat i organicky.

Existujete sice krátce, nicméně, máte již přehled o profilu vašich zákazníků?

Jak říkáte, fungujeme krátce a bylo by brzy vyhodnocovat analýzy cílových skupin a zákaznických profilů. Na tomto samozřejmě usilovně pracujeme a děláme pokroky. Co mohu říct je, že každý z našich balíčků se ukázal být pro úplně jinou cílovou skupinu a takto jsme i balíčky tvořili. 

Jaké jsou reakce obdarovaných voucherem Fashion in the box?

Řekl bych, že převážně cítí napětí a očekávání, protože první balíčky k zákaznicím dorazí 25.04. a do té doby vlastně přesně nevědí, co je čeká. Takže na reakce na samotný produkt/službu si budeme muset ještě chvíli počkat.

Co když se obdarované dámě oblečení nebude líbit?

V drtivé většině se jedná o značky, které naše zákaznice dobře znají a pokud si daný balíček objednaly, je velmi pravděpodobné, že tyto značky mají i rády. U značek, které nejsou tolik známé, se většinou jedná o špičkovou italskou módu, která je možná ještě zajímavější, než běžně známé a dostupné značky. Důležité je, že zákaznice nikdy nedostane třeba 3 trička. V krabicích běžně najde i bundy, kabáty, saka, kalhoty a velmi často i šaty a další hodnotné kousky. Oblečení k sobě vždy ladí a tvoří jeden, nebo více outfitů. Zkrátka, dostanete každý měsíc oblečení od značek, které dobře znáte a máte je ráda, oblečení máte až 3x levněji, než kdybyste si ho šla koupit přímo do obchodu, a k tomu Vám ještě jednotlivé kusy sladí profesionální a zkušená módní stylistka. A když se Vám zkrátka oblečení líbit nebude? Tak Vám ho jednoduše vyměníme za jiné, nebo vrátíme peníze. 

Jaké jsou vaše plány do budoucna? Na co se těšíte a jaké výzvy vás naopak očekávají?

Plán do budoucna je jednoznačně růst. V tuto chvíli uvažujeme nad vstupem investora, abychom růst urychlili, protože bychom rádi expandovali i do dalších evropských států a cílili tak na větší trh.

Na jaký trh máte zálusk?

První po českém trhu bude určitě následovat Slovensko. Zajímavé výsledky máme také z průzkumů prováděných na polském trhu, kde by podle všeho mohl být o takovýto produkt zájem. Dále uvidíme, jak se nám bude dařit a jak moc budeme schopni růst.

Říkáte, že zboží má hodnotu až třikrát vyšší než měsíční předplatné, jakým způsobem zboží vy nakupujete?

Máme velmi dobré vztahy s dodavateli a hlavně díky nákupu velkého množství dosáhneme lepších cen, než když si jdete koupit oblečení přímo do obchodu. Naše marže na oblečení nejsou nijak závratně vysoké, vsázíme spíše na nižší ceny a větší kvantitu zákazníků. Oblečení je tzv. outlet. Outlet je jakékoliv značkové oblečení, které nepochází z aktuální kolekce. Oblečení se vůbec nijak neliší od toho, které vidíte v obchodech. Výrobce je jen jeden a my máme naprosto totéž, co vidíte v oficiálním prodeji daných značek. Navíc odebíráme ze stejných skladů, jako oficiální obchody, jen se liší doba. My máme oblečení zpravidla s ročním zpožděním. Proto je to outlet - loňské kolekce.

Nejedná se tedy ani o zboží, které se neprodalo v obchodech. Díky nám tedy mají zákaznice krásné, originální a nové módní kousky oblečení každý měsíc, jen za zlomek ceny! A to že je oblečení z loňské kolekce? Vždyť na tom přece nezáleží. Důležité je, že se vám oblečení líbí!

Jaká jsou rizika konkrétně ve vašem podnikání?

Při zakládání startupu a zvláště když jdete na trh s novým produktem, rizika jsou obrovská a všude kolem Vás. Jedno z rizik, které provází konkrétně naše podnikání je jistě výběr správných velikostí pro naše zákaznice. Na vylepšování tohoto aspektu našeho produktu usilovně pracujeme každý den. Nyní chystáme uzavření spolupráce se službou SizeID, kde zákaznice zadá své přesné míry v centimetrech a služba SizeID nám u každé zákaznice doporučí velikost pro daný kus a danou značku oblečení. Tímto chceme maximálně zpřesnit výběr velikostí a snížit množství výměn a vratek na minimum. Nesedící velikost a netrefení se do vkusu je pro náš produkt stále největším rizikem, ale snažíme se ho všemožně minimalizovat a snižovat dopad na naše zákaznice – partnerství se SizeID do jisté míry řeší velikosti, stále máme 100% garanci výměny zboží, 3 kategorie balíčků jsme koncipovali tak, aby si v nich mohl každý mohl najít to své, od mladistvé populární módy až po luxusní a vysoce kvalitní kousky z Itálie. Velmi brzy plánujeme rozšířit také možnosti, jak ovlivnit obsah krabic podle svého osobního stylu a svého vzhledu. Například možností nahrát na svůj profil pro stylistku svoji fotku, oblečenou v oblíbeném stylu. Díky tomu naše stylistka přesně uvidí, jak zákaznice vypadá a bude pro ni moci přesněji nastylovat outfit. Také na fotce uvidí, jaký styl má zákaznice nejradši a i tomu dokáže sestavený outfit přizpůsobit.

Jaká je vaše cesta k úspěchu?

Cesta k úspěchu je celá ještě před námi, ale moc si ji užíváme a těšíme se, co nám všechno přinese ( smích ).

 

 



Partneři