#Lidé a projekty

Romana Ljubasová - jednatelka INCA agency s.r.o.

Když se Romana Ljubasová rozhodovala o své profesi, měla jasno již v jedenácti letech. Chtěla být užitečná. Proto šla studovat obor zdravotní sestra. O nové zkušenost ji obohatila profesní praxe v Rakousku, kde začínala jako au pair a postupně se začala orientovat na právo. Celých 16 let se věnovala právu na náhradu škody se specializací na škodu na zdraví a životě. V roce 2011 se pustila do podnikání. Inca Collagen je pro ni nejen obchodní artikl, ale hlavně po právu plnohodnotný produkt, který svým klientům hrdě nabízí a do roka od uvedení na trh jí otevřely dveře také lékárny.

Romana Ljubasová - jednatelka INCA agency s.r.o. 5 fotografií ve fotogalerii

Jaké máte postřehy z práce, které jste se dlouhodobě věnovala?

Osudy těžce zraněných osob a jejich rodin umožnily využít můj potenciál na 110 %, a tak taky vypadá má praxe. V této činnosti jsem objevila doslova díru na právním trhu. Téměř nikdo z vystudovaných právních jedniček nemá chuť se zabývat protézami, stomiemi, katetry, reprodukcí, bezbariérovým bydlením a osobním neštěstím. Pro mě je vždy obrovskou výzvou vypustit klienta zpět do života, samozřejmě s dostatečným odškodněním, a přeprat systém nepovedených tabulek. Vlastně se snažím o evropské limity pro české občany. Výsledek mé práce je něco, co nelze měřit jen penězi. Dostávám často fotografie narozených dětí v rodinách, kterým jsem pomohla postavit se znovu na nohy, někdy jen obrazně, někdy doslova. Největším úspěchem je dohoda na mimosoudním vyrovnání částkou 10 milionů korun po předchozím „tabulkovém“ odškodnění. Má práce musí mít vždy vyšší smysl.

Proč jste zvolila zrovna kolagen? Co vás přivedlo na tuto úvahu?

Inca Collagen je můj druhý podnikatelský projekt a celkem třetí dítě. (smích) „Mám patnáctiletého syna.“ Když se má kariéra ustálila, vrátila jsem se snad již počtvrté do Thajska. Tam jsem upřela pozornost na jednoduchý a zdravý životní styl. I má mysl prošla od thajského boxu až k józe. Mango, kokos, olej, slunce, moře a příroda nasměrovaly moji pozornost ke kolagenu. Vozila jsem všechny ty zdravé věcičky přátelům a oni je chtěli znovu a znovu. Tak dnes vyrábím kolagen pod vlastní značkou.

Co obnášely vaše začátky v podnikání?

Začátek byl sen o tom, JAK BY TO ASI VYPADALO? Mám totiž velmi dynamickou fantazii. Za pár dní jsem si vysnila nadnárodní společnost. Inspirací mi byl Ford, Nivea, Redbull a Disney, taky Steve Jobs a Mark Zuckerberg. Pak jsem začala uvažovat kolik, kde a čeho potřebuji. Chtěla jsem mít produkt nej, nej, nej. Hodně mi pomohly i firmy, pro které jsem dříve odvedla bezchybnou práci. A dokonce jsou na mě hrdí a fandí mi. Prostě, co sejete, to sklízíte.

S produktem Inca Collagen jste na trhu nedlouho, ale podařilo se vám na něm již dosáhnout slušné pozice. Tedy prodej přes lékárny, relevantní reference. Co za tím stojí?

Za vším stojí tvrdá dřina a skvělý produkt. Užíváme si obrovskou loajalitu a zpětnou vazbu spokojených uživatelů. Reference si předávají navzájem. Naše publikum je velmi široké, krásné ženy, sportovci, senioři i zralí muži. Lidé nás hledali v lékárnách, a tak jsme už i tam běžně k dostání. Produkt je k dostání i v obchodní síti Hervis, Vivantis a v dalších provozovnách kosmetiky, fitness a wellness centrech, golfových shopech, u fyzioterapeutů, masérů a výživových poradců. Pomalu se přidávají i odborní lékaři, a to ortopedi, dermatologové, podiatři atd.

Čím je Inca Collagen výjimečný, úžasný?

Je živý, silný, čistý a opravdu funguje.

Pro koho je a není určen?

Je určen pro všechny nad 25 let. V tomto věku totiž začíná pokles tvorby kolagenu v lidském těle. Mírnější rétorikou jej doporučuji lidem nad 35 let.

Podle čeho jste volila název firmy a produktu?

Pro zjednodušení jsem kdysi zkrátila „International Consulting Agency“ na INCA. Název produktu byl proto jasnou volbou.

Uvažujete o tom, že by se dala rozšířit produktová řada či služby firmy?

Služby určitě, právě nyní intenzivně pracuji na rozšíření klientského servisu. Produktová řada se aktuálně rozšiřovat nebude. Mám opravdu skvělý produkt na 1 000 příznaků nedostatku kolagenu v těle. Uvažuji ovšem i o vlastním charitativním projektu, vlastně již takový existuje, jen nemá žádný řád. Pomáhám zatím spontánně. V budoucnu bych chtěla pomoc plánovat co nejúčinněji.

Jak hodnotíte postupy v rámci legislativy a kde jsou podle vás ještě značné rezervy?

Legislativa je vlastně jednoduchá, jednosložkový produkt plní přísná nařízení a předpisy, a to nejen v EU, daně považuji za samozřejmost. Firmu je třeba vést transparentně. Zisk umím investovat a znovu zhodnocovat. Zde je mi velkou inspirací autor mnoha publikací Robert Kiyosaki. Legislativu je třeba plnit a sledovat změny a na to jsem připravená.

Jaký způsob propagace se vám osvědčil?

Můj způsob propagace? Já nevím, asi všechno dohromady. Lidová slovesnost je zdarma. Může vás vystřelit i zničit. Doslova ctím kouzlo lidové slovesnosti. Ale kamarádím se i s CzechTrade a podnikatelskými kluby jako je třeba HELAS ladies club. Hradíme si samozřejmě i internetové nástroje a rozdáváme i dárečky, jezdíme na veletrhy, prostě všechno dohromady. Vidět a být viděn.

Váš produkt se pyšní vysokým obsahem činného kolagenu. Kolik takových znáte?

Obsah našeho produktu tvoří 100 % bio aktivního mořského kolagenu v denní dávce 3 000 mg. Ty nejznámější produkty na českém trhu obsahují obvykle 8 nebo 16 mg kolagenu, jiné zase obsahují kolagen v dostatečném množství, ale tepelně zásadním způsobem upravený, nejsou tedy bio aktivní. Hledím si toho co jsme my, konkurenci sleduji jen zdravě. Konkurence mi vlastně značně pomáhá s osvětou o kolagenu všeobecně. Já potom přidám vysvětlení – proč je ten náš tak skvělý.

Jak byste radila, aby lidé přistupovali k výběru výživových doplňků obecně?

Mám pocit, že se lidé o sebe starají více než dříve. A to je moc dobře. Doporučuji vždy a u všeho uvážit poměr cena – výkon – kvalita. Je jedno, zda se rozhodujete pro nákup auta nebo kolagenu.

Kdo je vaším častějším zákazníkem, muži či ženy?

Pokud jde o zdraví, tak převažují muži sportovci. Pokud jde o krásu, jsou našimi zákazníky z 99 % ženy. Muži krásu neřeší, snad jen vlasy.

Co patří k vašim zásadám?

Nemám zásady v pravém slova smyslu, mám životní vzory. Pan Werich, pan Masaryk, a budete se divit, i Malá Čarodějnice z Večerníčku, to jsou mé zdroje zásad a nekonečné inspirace. Vždy budu dělat, co mě baví, budu se snažit být dobrým člověkem, i když se zrovna nikdo nedívá.

Jaký svůj povahový rys hodnotíte jako velmi vhodný pro dráhu podnikatelky?

Dost často nerespektuji „zajeté koleje.“ Jsem inovátor a snílek.

Děkuji za rozhovor.

Text: Michael Lejsková

Foto: Robert Vano www.robertvano.cz

Oficiální web Inca Collagen: www.incacollagen.cz

Vytvořeno ve spolupráci s Direct People www.directpeople.cz

Korektura textu: Vladana Hallová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

Komentáře (0)

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.

Partneři magazínu
další partneři
© 2024 BYZMAG.cz, Všechna práva vyhrazena.