Kandidát se stal komoditou.

Publikoval Marek Navrátil18.11.2019

Linkedin eshopem a recruiteři nákupčími…


Už dlouho nám všem nepřijde zvláštní dělit kandidáty do kategorií podle roku jejich narození. V této korektní době. Baby boomers! (Úplně vidím ten festival odkud tehdy všechny holky přijely s outěžkem.)


A podle toho, kdy se nám naši kandidáti narodili, s nimi (nově) i my, personalisté, komunikujeme. Jako se zákazníky. Jinak míříme na Mileniály a jinak na Zetka. Cílíme na ně jako na zákazníky v retailu. Personální oddělení korporací mají tučné marketingové budgety. A firemní kultury nový rozměr prezentace. V „digitálu“ navíc přesně měřitelný. Je to hon, při kterém používají metody výkonnostního marketingu.


A tak se ruší formuláře na webových stránkách, protože jsou zbytečně složité. Náborová videa nahrazují pracovní inzeráty, protože jsou už nezajímavé. Komunikaci s kandidáty obstarávají chatboti, protože je to moderní a žádané.


A pokud "naše" skupina zákazníků (generace Z), preferuje osobní kontakt, tak se s nimi (jak je libo!) začínáme scházet osobně. … Nejsme už třicet let součástí politického systému, který určoval, na jaké místo, kdo může (byť jen!) aspirovat. Sociální systémy nediktují hodnoty.


Nabízejí je. Nám, kterých je v e-shopu sociálních sítí stále dostatek.


18.11.2019

Komentáře (0)

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.

Marek Navrátil

Marek Navrátil
Počet článků
7

Chcete psát vlastní blog?

Přidejte se
© 2017 BYZMAG.cz, Všechna práva vyhrazena.
made with    by esmedia