Korporátní alibismus
Před pár dny jsem měl jednání s více než deseti vedoucími růných divizí jednoho světového gigantu.
Ti se sjeli z mnoha koutů Evropy, aby mému klientovi představili portfolio produktů a navrhli “partnerskou” spolupráci.
Spočívalo to v tom, že během dvou hodin měl každý jednu krátkou přednášku. Navzájem si tleskali a plácali se po ramenou. Usmívali se při vyrušování, protože si během těch proslovů museli mezi sebou povídat. To víte, když se dlouho nevidí a zároveň se toho ve firmě tolik děje, to se začne drbat a nelze přestat.
A jak spočívá to navrhované partnerství? Dali nám vizitky.
Protože pokud se cokoliv stane, oni tady budou pro nás.
Vezmou si rákosku do ruky a na dálku přes webex, skype nebo prostě jen tak po staru přes telefon vynadají lokálním dělníkům a nařídí jim, ať zvednou zadek a jdou udělat vše, co klient požaduje. A co víc, ještě o tom musí napsat report, poslat ho vedení a přesně těm lidem, na které máme díky vizitkám přímou linku.
Proč?
Protože ti nám v poslední fázi napíší prozákaznický partnerský e-mail, že jsou flexibilní a že pro naši spokojenost udělá celý tým vše. Ale to pořád není celé. V tom e-mailu se v kopii objeví jméno, které jste doposud neznali.
To se neděste.
To je jeho šéf.
Musí přeci vědět, jak ten namazaný stroj šlape jako hodinky.
20.1.2020
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.