Krize dopravní obslužnosti v Brně dovršena?
Dopravní obslužnost pro občany, firmy a návštěvníky města Brna je kritická. Městský okruh není dokončen. Již se stalo normální situací, že strávíte několik desítek minut v kolonách stojících či pomalu jedoucích aut. Že centrum a malý okruh za poslední roky díky různým rekonstrukcím je téměř uzavřené. A není to díky zvyšující se počtu aut. Město Brno je i především tranzitním městem a při zlepšující se ekonomice se v ruku v ruce navyšuje tranzitní doprava, která je i jednou z příčin těchto dopravních kolapsů. Toto vyřeší dostavba velkého okruhu. Ale kdy to bude, to neví ani křišťálová koule. A opět díky lepším ekonomický ukazatelům se zvyšuje počet zaměstnaných dojíždějících do města Brna. Co udělal magistrát města Brna, aby umožnil těmto pracujícím vhodné, klidné a komfortní parkování, tedy zajištění dopravní obslužnosti? Kde jsou postavené parkovací domy typu P+R (jediný je u ÚSTŘEDNÍHO HŘBITOVA)? Kde jsou vytvořené navazující dopravní obslužnost MHD? V Praze vytvořili síť parkovacích ploch P+R a jsou stále plné. Jak to, že to funguje v Praze a v Brně se nestaví? Protože současná vládní garnitura na magistrátu města Brna zajímá rezidentní parkování, vytvoření autobazarů na veřejných prostranstvích, zelené ulice. Tedy projekty, které na nic nenavazují, neřeší stávající problematiku. A které jenom zapříčiní destrukci stávajícího stavu dopravní obslužnosti. Dokážete si představit, že ve firmě v oddělení přípravy výroby bude ředitelem člověk, který byl celou svou kariéru v marketingu a obchodu? Že ne? Že je to absurdní? Tak něco podobného funguje na magistrátu města Brna. Jako náměstek primátora pro oblast sociálně kulturní a dopravu je pan Matěj Hollan, mladý energický muž bez řidičského průkazu jezdící v MHD tzv. " na černo". Tedy člověk, který nemá rodinu, nemá ty běžné každodenní rodinné starosti se dvěma dětmi, nemá ty starosti s dopravou dětí na jejich sportovní aktivitu, nemá ty starosti s cestou do práce, do školy, na nákupy, večerní vyzvednutí dětí z tréninků. Prostě nemá. A jako takový, rozhoduje o dopravní obslužnosti v druhém největším městě v ČR, ve městě Brně. Zdá se Vám to absurdní? A to nemluvíme o vlakovém nádraží, o kterém ještě není rozhodnuto, kde bude stát. Zdá se, že Brno zcela postrádá dlouhodobou koncepci vytvoření infrastruktury k dopravní obslužnosti s uvedením jejich priorit. Rozhodně realizací rezidentního parkování nemůže být priorita, když není zajištěná infrastruktura napříč celým městem včetně vybudovaných parkovacích ploch P+R. Ale když vidíte, jak jsou obyvatelé Brna klidní, zřejmě jim nic nevadí. Otázkou je, jak by se obyvatelé Prahy postavili k takovým procesům na magistrátu města Prahy.
A toto všechno má vyřešit propuštění Vladimíra Bielka, který jako jediný dlouhodobě pracoval na odboru dopravy a ví o každém plánovaném projektu nejvíc informací.
A obyvatelé Brna stále spí ve své ulitě.
26.9.2017
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.