VOLBY 2017
Kdekoliv se podíváte, všude na Vás útočí předvolební kampaně. Ať si otevřete noviny, magazíny, nebo třeba pustíte rozhlas či předvolební duely na televizní obrazovkách, pořád na Vás útočí předem naučené fráze a sliby, které se neustále opakují a opakují. Všechny strany mají v tomto období za cíl co nejvíce slibovat a oslovit co největší masu voličů. Chtěl bych se pozastavit nad tématem využívání komunikačních kanálů a marketingových mixů. O nic jiného nejde, než o pouhý marketing. Dle Philipa Kotlera je marketing jako proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. V našem pojetí je tedy uspokojování potřeb voličů formou předvolebních slibů. A výherce voleb bude ten, kdo zvládne nejen oslovit tu masu lidí, ale především dokáže uspokojit potřeby a přání těchto voličů. A kde jsou Ti voliči, a kdo jsou Ti voliči? Ten, kdo si provede důkladnou analýzu struktury a rozložení voličské základny ví, jaké komunikační kanály použít. A když ví, jaké komunikační kanály použít, ví, jaká je voličská základna a jaké sliby budou platit, respektive ví, co chtějí slyšet. A tady se nabízí otázka, je ta masa, která rozhodne o výherci voleb, na sociálních sítích? Je ta masa na internetu? Nebo se nachází mezi čtenáři republikových novinových plátků, bulvárních deníků či regionálních novin. Zastavte se, podívejte se, jak se každá strana prezentuje, jaké komunikační kanály využívají a na jaký marketingový mix spoléhají. Zamyslete se a tipujte. A po volbách zjistíte, jestli Vaše analýza byla ta správná.
20.10.2017
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.