Marketing

EVOLVE! Summit 2018

Publikoval Marek Navrátil29.1.2019

EVOLVE! Summit 2018 3 fotografie ve fotogalerii

Návštěvu konference EVOLVE Summit nedoporučuji manažerům, kteří se probudili z hibernace, a proto stále věří, že životopisy musí personální „přebrat a domluvit za tři týdny pohovory“. Lidi nejsou; a na téhle konferenci se z toho všichni radovali. Vymýšleli, jak kandidáty (především v digitálním světě) najít, oslovit a úspěšně zaměstnat. Jak malé i velké, české i zahraniční firmy udržet v chodu.

Konference pro „recruitery a sourcery“ těží z genia loci brněnského klubu SONO, mládí účastníků a dechberoucích audiovizuálních efektů. Pesimismu bylo pomálu, recruiteři ukazovali, jak si jednou v daleké budoucnosti ochočí své chatboty a musím uznat, že mě ten mileniálský optimismus potěšil.

Chci uklidnit všechny, co čtou katastrofické nadpisy článků "o smrti náboru" "o smrti životopisu" a o "smrti inzertních serverů", že jsme v dobrých rukou. Zahraničním i českým řečníkům jsem uvěřil, že nás nečeká temná budoucnost, ale světlé zítřky. Pro vás, kteří se zabýváte ve firmách HR a nechtěli Vám objednávku na konferenci za 10 000 Kč schválit, tady mám stručné shrnutí toho, co je nyní trendy a v roce 2019 o tom budeme číst:

  1. Investice do značky; (brandu) protože když máte dobrý brand, můžete lidem platit míň. Mezi značkou A a značkou D je rozdíl v průměrné mzdě 2000 Kč, a to dělá při počtu zaměstnanců tisíc, milionů na employer branding přes dvacet. To řekněte finančákovi.
  2. Digitál. Vykřičte brand do světa všemi digitálními kanály. Cilte uchazeče v regionu, šoupněte mu inzerát z Jobsu do Facebooku a na Instáč.
  3. 3.      a Sociální sítě. Bombardujte pasivní kandidáty; když neodpoví na email, písněte mu na LinkedIn.
  4. Hodnocení. Buďte originální, ale nebuďte vtíraví, naštvaný kandidát by vás mohl nahlásit a utrpělo by vaše skóre. Na konec emailu dejte vtipný GIF.
  5. HR 4.0. Nechte chatboty sklízet sívíčka. Kandidáty hrát gamesky.
  6. Kandidát „drivuje“ výběr“ a proto, když dorazí do vašeho vystajlovaného ofisu, ujistěte jej/ji, že je tam kulturní fit. Chce do práce brát svého psa? To je cool.
  7. Engagement. Nevybírejte kandidáty, to musí dělat manažeři. Nespolupracuješ? Utrpí tvé hiring ratio!
  8. Rychlost. Čím rychleji kandidátovi odpovíte, že ho berete, tím větší šance, že k vám nastoupí, je.
  9. Volume recruitement. Čím víc kandidátů do recruiterského trychtýře nalejete, tím větší šance na objevení toho správného zaměstnance (co z něj vypadne) je.
  10. Do inzerátu uveďte výši nástupní mzdy. Každý je přece kandidát a každý hledá práci.

 

Komentáře (0)

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.

Partneři magazínu
další partneři
© 2017 BYZMAG.cz, Všechna práva vyhrazena.
made with    by esmedia