Co přinesly vedra byznysu?
zdvorak15.8.2018
Asi nikoho nepřekvapí, že boom zažili všichni jak v návštěvnosti, tak v prodejích. Ty se ale odvíjely od toho, jaké řešení k porážce tepelné vlny ten který prodejce nabízí.
Například v AP Servisu, který nabízí mobilní klimatizace, zaznamenali na konci července a začátkem srpna nárůst v návštěvnosti u klimatizací přes 1300 % meziročně. Podle Jana Míčky se to projevilo i na tržbách, a to růstem o více než 50 procent. Pomohla tomu jak slušný a průběžně doplňovaná zásoba klimatizací skladem, tak hlavně snadné uvedené do provozu. “Mobilní klimatizaci můžeme postavit prakticky kamkoliv a stačí ji jen zapnout”, říká k tomu Jan Míčka.
U pevných klimatizací byla situace z pohledu online poptávky velmi podobná, což na svých datech potvrzují majitelé společnosti TRAMONTA KLIMA. U nich návštěvnost meziročně v poskočila o 1400 % a počet poptávek také o 1350 %. Na montáž klimatizace si ale zákazníci musejí poptat a mnozí z nich tak kupují klimatizace spíše do budoucna i pod vlivem teplotních statistik za posledních několik let.
Mimo menší hráče situaci v datech dokresluje podle Milana Šmída i srovnávač Zboží.cz, který v této produktové sekci zažil 2.8. skok v zájmu kupujících o 9286 %. Převažovaly klimatizace, které si z tohoto čísla ukously podíl 60%, zbytek připadl na ventilátory
Podobnou vlnu poptávky zažili i dodavatelé toho nejspíše nejlevnějšího stavebního řešení v boji s teplem, tedy žaluzií. “Největší nárůst zájmu a návštěv na webu zaznamenáváme především u vnitřního stínění jako jsou žaluzie a rolety, kde lze relativně rychle sjednat termín montáže a vyřešit tak akutní potřebu zastínění. Náročnější montáže, které vyžadují delší přípravu nebo stavební úpravy jako je instalace markýz či zastřešení teras, tolik na aktuální počasí nereagují. Jejich pořízení totiž lidé plánují v delším časovém horizontu a zvýšený zájem začíná tradičně s nástupem jara nebo prvního hezkého počasí”, říká Lukáš Mičo, ředitel společnosti Sun System.
Na své si přišly pochopitelně i prodejci potravin a občerstvení. Například v Tesco stouply prodeje zmrzlin na dvojnásobek.
Ne všem byznysům ale vedro prospělo. Tam, kde byly splněny zákonem dané podmínky pro zvýšený přísun tekutin, firmám vznikly náklady navíc. Zatím se mi nepodařilo dohledat, jestli je někdo vyčíslil.
Například v AP Servisu, který nabízí mobilní klimatizace, zaznamenali na konci července a začátkem srpna nárůst v návštěvnosti u klimatizací přes 1300 % meziročně. Podle Jana Míčky se to projevilo i na tržbách, a to růstem o více než 50 procent. Pomohla tomu jak slušný a průběžně doplňovaná zásoba klimatizací skladem, tak hlavně snadné uvedené do provozu. “Mobilní klimatizaci můžeme postavit prakticky kamkoliv a stačí ji jen zapnout”, říká k tomu Jan Míčka.
U pevných klimatizací byla situace z pohledu online poptávky velmi podobná, což na svých datech potvrzují majitelé společnosti TRAMONTA KLIMA. U nich návštěvnost meziročně v poskočila o 1400 % a počet poptávek také o 1350 %. Na montáž klimatizace si ale zákazníci musejí poptat a mnozí z nich tak kupují klimatizace spíše do budoucna i pod vlivem teplotních statistik za posledních několik let.
Mimo menší hráče situaci v datech dokresluje podle Milana Šmída i srovnávač Zboží.cz, který v této produktové sekci zažil 2.8. skok v zájmu kupujících o 9286 %. Převažovaly klimatizace, které si z tohoto čísla ukously podíl 60%, zbytek připadl na ventilátory
Podobnou vlnu poptávky zažili i dodavatelé toho nejspíše nejlevnějšího stavebního řešení v boji s teplem, tedy žaluzií. “Největší nárůst zájmu a návštěv na webu zaznamenáváme především u vnitřního stínění jako jsou žaluzie a rolety, kde lze relativně rychle sjednat termín montáže a vyřešit tak akutní potřebu zastínění. Náročnější montáže, které vyžadují delší přípravu nebo stavební úpravy jako je instalace markýz či zastřešení teras, tolik na aktuální počasí nereagují. Jejich pořízení totiž lidé plánují v delším časovém horizontu a zvýšený zájem začíná tradičně s nástupem jara nebo prvního hezkého počasí”, říká Lukáš Mičo, ředitel společnosti Sun System.
Na své si přišly pochopitelně i prodejci potravin a občerstvení. Například v Tesco stouply prodeje zmrzlin na dvojnásobek.
Ne všem byznysům ale vedro prospělo. Tam, kde byly splněny zákonem dané podmínky pro zvýšený přísun tekutin, firmám vznikly náklady navíc. Zatím se mi nepodařilo dohledat, jestli je někdo vyčíslil.
15.8.2018
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.