Deset tisíc bodů do kafeterie

Publikoval Marek Navrátil28.7.2019

„Za deset let strávených v naší firmě dostanu deset tisíc bodů do kafeterie. Nebo možná hodinky.“ Podíval se mladý manažer na své bílé Apple Watch a zasmál se.


Hodinky s věnováním nás už v práci deset let neudrží. Nejoceňovanějšími benefity se namísto finančních (hmotných), staly benefity nehmotné. Rozvojové plány, svoboda místa práce, vzdělávání… Ocení dnes zaměstnanec drahé vzdělávací kurzy za desítky tisíc?


Dříve bývalo považováno za dobrou investici MBA a třicátníci se byli ochotni upsat zaměstnavateli tzv. rok za rok. Firmy získávaly za vcelku nízký (a daňově uplatnitelný) náklad zaměstnancovu „loajalitu“ na celých dlouhých sedm let.


Časem však hodnota „manažerského titulu“ devalvovala a například nyní se dá pořídit i za třetinu, nebo dokonce za desetinu toho, co stál před deseti lety. Zaměstnanci však po rozvojových plánech volají. Nechtějí už „jen“ peníze.


Co mohou v roce 2019 firmy svým zaměstnancům nabídnout? Jsou to kurzy komunikačních dovedností a soft skills, ze kterých se ve firmách (díky EU) stalo nutné zlo? Trendem se stává mikrolearning, vysokoškolské kurzy nahrazuje (už i v mobilech!) mentoring.


A v životopisech stále častěji nacházíme v kolonce „vzdělání“ kurzy Udacity, nebo LinkedInu.



Je to tak. Vzděláváni v klasickém pojetí odzvonilo.



28.7.2019

Komentáře (0)

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.

Marek Navrátil

Marek Navrátil
Počet článků
13

Chcete psát vlastní blog?

Přidejte se
© 2017 BYZMAG.cz, Všechna práva vyhrazena.
made with    by esmedia