Globální firmy mají svá specifika
Pojďte ale níže. Střední management již je různorodý. Vidíme v něm lidi loajální. Mnozí z nich jsou ve firmě půl a více života. Řada z nich je ve svých pozicích za zásluhy a i oni to vědí. Jaký to má efekt? Popsal jsem ho ve své knize „Jak zvládnout práci manažera (www.zkvknihy.cz)“. Ale ve zkratce tito manažeři nerozhodují, aby neudělali chybu. Protože přeci jen mají skvělý plat, podmínky a jsou oddáni myšlenkám vedení. Proto také jsou prodlouženou rukou vysokého managementu a exekutivní složkou změn. Musí je zavádět každé tři roky. Různé, až protichůdné. Jsou to do jisté míry čeští politici korporátní scény.
To vše samo o sobě, co popisuji, je naprosto rigidní prostředí.
Sice se zavádějí změny všeho možného charakteru, ale mění se filozofie a smýšlení? Mění se firma jako taková? Komunikace v ní? Edukace? Do jaké míry se tyto společnosti přizpůsobují změně životního stylu lidí, změně komunikace a přílivu mládí do pracovního procesu?
Je možné, že marketingový ředitel je člověk, který nemá ani facebook? Je to možné, ba naopak je to běžné. Velké firmy to nepotřebují, protože žijí značkou. Malé firmy tímto rostou a vyhrávají. Jenže toto je jen příklad špičky ledovce.
Pokud věříte na evoluci, pak jediná šance na přežití je se přizpůsobit. Reagovat na změny. Ti, kteří to dokáží, vyhrají a přežijí. Nastává doba, kdy dospívá generace odkojená sociálními sítěmi. Mají jiné hodnoty, mají jiná očekávání a komunikace je povrchnější.
Již je mi hodně let a Radim Pařík mě naučil pravidlo „třetí“. Prý má v baru člověk mířit na třetí nejkrásnější ženu, protože o tu nejkrásnější se perou všichni, druhá se jí snaží dohnat a tak má jiné zájmy, než muže a ta třetí je mimo zájem všech, je stále krásná a hledá muže – vás. Mladí mají „appky“ a jdou na jistotu?! Možná je to přímočařejší, ale nekomunikují, nereagují a nevidí, že nemohou mít vše. Proč to celé zmiňuji? Protože na tomto jde přesně vidět ona rozdílnost nejen v komunikaci, ale také sociálních vazbách a ba co více, v získávání sebevědomí a jeho následné ztrátě.
Lidem se mohou změny líbit, či je mohou nenávidět. Jsou lidé, kteří mají doma celý život bílé zdi, jiní malují několikrát ročně a obměňují barvy podle ročního období. Ať chceme nebo ne, svět komunikace a očekávání se mění, ale ta hlavní vlna teprve přijde. A to je přesně ta doba, kdy přizpůsobení se a touha pomoci vzdělávat mladé i v těch pro nás banálních věcech a aktivitách, bude nutností k přežití. Jak firem, tak jednotlivců.
Hodně štěstí.
Obětujte 15 minut a podívejte se na toto video.... PROBLÉM DNEŠNÍ GENERACE - Y
3.4.2018
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.