Obrázkové hledání je obrovský trend
Je to už dva a půl roku, co Google na svém blogu The Keyword oznámil velké změny a trendy v obrázkovém hledání. Technologie konečně dozrály a vizuální obsah na internetu také díky Instagramu či Pinterestu získat značnou popularitu. S tím ale vznikly i nové výzvy pro uživatele. Kde najdu to, co vidím jen na obrázku? Cesty už tu dnes jsou jako globálně, tak i lokálně.
Díky tomu, že Google poskytl službu Google Photos v prvních letech zdarma - a dlouho už tomu tak nebude - získaly jejich neuronové sítě a algoritmy gigantickou zásobárnu učících dat. Už mnoho let si můžete v Google Fotkách označit členy rodiny a Google vám snadno ukáže všechny obrázky vaší ženy, které ve službě najde za několik let. Funguje to fantasticky. Rozpoznání obsahu v obrázcích jde ale dál, ve Fotkách stačí napsat třeba “auto” a vyjedou vám všechny fotky, kde je auto.
Vzpomínáte na ty hromady CAPTCHA kódů, kde jste poznávali auta? Tak i díky tomu to dnes funguje. Google Lens Mimo webové hledání a aplikaci fotky Google připravil aplikaci s názvem Lens. S ní stačí něco vyfotit a kliknout na obrázek. Servery Google provedou analýzu a ukážou vám, kde se daná věc dá sehnat. Funguje to skvěle a v mobilech Pixel, za kterými stojí sám Google, má funkce i prominentní místo. Bing Visual Search Podobně se snaží i Microsoftí Bing se svou službou. Protože ale pohořel s mobily, bude to proti Google mít rozhodně těžší. Peněženku má ale podobně hlubokou jako Google, a tak to může aspoň dlouho zkoušet.
Pinterest Visual Search Král obrázkových platforem - Pinterest - pochopitelně také používá obrázkové hledání. Zatím jen tak, že u každého obrázku na Pinterestu najdete ikonu. Po kliknutí na ni vám služba najde podobné obrázky. Všechny služby mají společné. Stojí za nimi giganti s masivními zdroji, které si AI vyžaduje.
Ale i v Česku máme průkopníky obrázkového hledání. Biano Visual Search Český vyhledávač nábytku Biano před několika měsíc představil vlastní službu pro hledání pomocí obrázků. Stačí mít obrázek či fotku v počítači nebo mobilu. Na webu Biana pak spustíte hledání, které vám najde stejné nebo velmi podobné produkty. Výhodou je, že to, co najdete, bude vždy ke koupi v některém z lokálních eshopů, protože nad jejich data a obrázky vizuální hledání stojí. Hledání je dostupné ve všech zemích, kde platforma působí.
V segmentu nábytku jde o unikátní funkci, která může lidem docela usnadnit život při zařizování bydlení. Glami Visual Search Podobně je na tom i fashion agregátor Glami. Jejich obrázkové hledání funguje už od roku 2019 a to stejně, jako na Bianu a stejně tak je dostupné na všech trzích. A co vy, už umíte pomocí obrázků hledat?
6.5.2021
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.